Vigtige datoer for forældre til børn i kommende 0. årgang 2024

Samarbejde børnehave og skole – Den gode Overgang

Vigtige datoer for forældre til børn i kommende 0. årgang 2024

SFO-eftermiddag    23. april fra kl. 14.00-16.00

• En uformel eftermiddag i SFOen, hvor børn og forældre kan møde de voksne i SFOen og opleve nogle af de aktiviteter, som laves i SFOen.

Overgangsaktiviteter i Byparken 2. maj, 30. maj og 6. juni.

• Børnene mødes i Byparken, hvor de laver forskellige fællesskabende aktiviteter, så børnene lærer hinanden og de kommende lærere/pædagoger på skolen at kende.  Pædagoger fra børnehaverne og de kommende voksne fra skolen deltager.

Besøg i børnehaverne – datoerne er ikke fastsat endnu

• De kommende lærere/pædagoger på skolen besøger børnene i

Forældremøde med børn     4. juni, kl.16.30-17.30

• Børnene og forældre møder de voksne omkring klassen. De voksne fortæller om den kommende skoledag samt andre praktiske informationer. Forældrerådet vælges og der laves aftaler omkring klassen.

Børnene besøger skolen den 26. juni kl. 9.-11.00

• Børnene ”prøver” deres nye klasselokale til efter sommerferien

Samtaler forældre, børnehave og skole - Børnehaven Troldebo 28. og 30 maj - eftermiddag

• En fælles dialog på ca. 20 min, hvor der tages udgangspunkt i forældrenes fortælling om deres barns – styrker og udfordringer. Samtalerne foregår i børnehaven.

Samtaler forældre, børnehave og skole - Børnehaven Gaardhaven 14. maj -eftermiddag

Mor og far med dreng