Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Undervisningsmiljøundersøgelse 2023

 

Undervisningsmiljøundersøgelse 2023

Undervisningsmiljøvurdering på Bredsten-Gadbjerg Skole 2023

  • Rapporten er udført af elevrådsformændene Magnus Skovmand Ahlgren og Jacob Ravnborg Hillker sammen med afd. leder Pernille Oxholm.

  • Elevernes trivselsundersøgelse fra Bredsten-afdelingen har dannet grundlaget for nogle af punkterne om det psykiske undervisningsmiljø, som elevrådet har været med til at prioritere.

  • Alle klassers og elevrådsrepræsentanters arbejde og input har været grundlaget for punkterne om det psykiske, fysiske og det æstetiske undervisningsmiljø.

 

Problemets størrelse(prioritering)

A: Problemet kræver en større indsats

B: Problemetkan klares, hvis der sættes penge af til opgavenpå skolen 

 

C: Problemet kan klares ret hurtigt

 

1: Væsentligt problem

2: Problem

3: Mindre problem

?: Vi er ikke enige om problemets størrelse

Handlingsplan- forkortelser

H1 Skolen laver en handleplan for trivsel på skolen H2 Ønsket sendes til kommunen og til byggeudvalget

H3 Ønsket sendes videre til ledelse/teknisk serviceleder

H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger 

H5 Ønsket sendes til bestyrelsen

H6 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og til bestyrelsen 

H7 Ønsket sendes til ledermøde til hurtig behandling

H8 Klassen løser selv opgaven.

H9 Elevrådet laver forslag til løsning.


 Opfølgning

Når en opgave er klaret, farves opgaven mørkeblå.

Når en opgave er under udførelse, farves opgaven lyseblå. Hvis et ønske afvises, farves opgaven grå.

Rapporten blev gjort færdig  udvalgsmøde af formændene den 24/11 2023, og den blev godkendt på elevrådsmødet den 27/11 2023.

 

Elevrådsformænd                     Magnus Skovmand Ahlgren og Jacob Ravnborg Hillker Næstformand for MED                                        Birgit Emmery

Formand for MED                     Joan Østergaard Henriksen

Elevrådskontaktlærer                Pernille Oxholm

 

 

 

Det psykiske undervisningsmiljø

Emne

Virkning

Bevarings-/ løsningstiltag

Status/ prioritering

Handleplan

Emner, som vi er gladefor og tilfredse med  vores skole

Undervisningen i de små klasser er spændende.

Man lærer noget og udnytter sin tid.

Det skal drøftes af lærerne.

A/1

H1 Skolen laver en handleplan for trivsel på skolen.

Der er lejrskole på 6.årg. og studietur på 8.årg.

Der er noget at glæde sig til sammen og det styrker fællesskabet.

Det skal drøftes af lærerne.

A/1

H1 Skolen laver en handleplan for trivsel på skolen.

Trivselsun-dersøgelsen viser, at der er flere end tidligere, der "er glad for sin skole".

Flere elever er glade for skolen. Det giver en selvforstærkende  positiv effekt.

Elevrådet drøfter det.

A/1

H1 Skolen laver en handleplan for trivsel på skolen.

Vi har gode frikvarterer

Vi får rørt os og kommer friske ind til undervisningen

Det skal drøftes af lærerne.

C/1

H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger

Læseklubben er god

Man lærer noget og udnytter sin tid.

Det skal drøftes af lærerne.

C/1

H4 Ønsket sendes videre til lærere og

 

 

 

 

 

pædagoger via fællesmøder og afdelinger

Vi har gode multibaner.

Vi får rørt os og kommer friske ind til undervisningen

Drøftes af ledelsen

A/2

H7 Ønsket sendes til kontormøde til hurtig behandling

Vi har gode lærere

Det gør at skoledagen bliver god.

Det skal drøftes af lærerne.

A/1

H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger

OB er glade for de anderledes dage som f.eks. Farmer OL.

Det er dejligt med variation i ugerne. Vi er glade for særlige dage.

Det skal drøftes af lærerne.

C/2

H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger

Rengøring i OB er god.

Dejligt at der er rent.

Drøftes af ledelsen

B/1

H7 Ønsket sendes til kontormøde til hurtig behandling

Alle bliver accepteret som de er.

Man kan være den man er.

Det skal drøftes af lærerne.

A/2

H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger

Emne

Virkning

Bevarings-/ løsningstiltag

Status/ prioritering

Handleplan

Emner, som med fordel bør forbedres og fokus  vores skole

Trivselsundersøgelsen viser, at der de seneste år er blevet færre elever, som "føler sig trygge i skolen".

Der er forskel på eleverne og forældrene.

Nogle tænker mere  sig selv, og andretænker på fællesskabet og at være sammen

Det skal tages op i klassen og tages med i klassens trivselsplan.

C/2

H8 Klassen tager sagen op og finder løsninger på opgaven.


 

Trivselsundersøgelsen viser, at der er flere elever, som angiver, at de "er bange for at blive til grin i skolen".

Der er forskel på eleverne og forældrene. Nogle tænker mere  sig selv, og andre tænker på fællesskabet og at være sammen

Det skal tages op i klassen og tages med i klassens trivselsplan.

C/2

H8 Klassen tager sagen op og finder løsninger på opgaven.

 

H9 Elevrådet bearbejder og laver forslag til løsninger. H1 Skolen laver en handleplan for trivsel på skolen

Trivselsundersøgelsen viser, at der de seneste år er blevet færre elever, som angiver, at "lærerne hurtigt kan få skabt ro i klassen hvis der er larm”.

For meget larm kan give hovedpine og mange bliver fyldt op hvis lydniveauet er højt.

Det skal tages op af i klasserne, af lærerne og i elevrådet.

C/2

H8 Klassen tager sagen op og finder løsninger på opgaven.

H9 Elevrådet bearbejder og laver forslag til løsninger.

H1 Skolen laver en handleplan for trivsel på skolen

Vi sidder meget stille i timerne

Vi vil gerne røre os, så hjernen holdes frisk.

Det skal drøftes af lærerne.

C/1

H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger

Mellemtrin: Vi ønsker styrede aktiviteter udenfor i pauserne.

Vi vil gerne røre os, så hjernen holdes frisk. Det er lettere at lege når en voksen hjælper os i gang.

Det skal drøftes af lærerne.

C/1

H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger

Mellemtrin ønsker mulighed for inde aktiviteter i frikvartererne.

Når det er koldt og vådt udenfor, er det træls at være udenfor. Vi ønsker at  lov til at være inde i pauserne og lave aktiviteter.

Det skal drøftes af lærerne.

C/1

H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger

Mellemtrinnet ønsker at  lov til at være i gymnastiksalen i pauserne.

Vi vil gerne røre os, så hjernen holdes frisk. Man lege andrelege i gymnastiksalen end udenfor.

Det skal drøftes af lærerne.

C/1

H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger


 

 

OB og mellemtrin ønsker at  lov til at være i hallen i pauserne.

Vi vil gerne røre os, så hjernen holdes frisk. Man lege andre lege i hallen end udenfor.

Det skal drøftes af lærerne.

C/1

H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger

OB oplever mangel på respekt for lærerne.

Påvirker UV-miljøet i

klassen negativt.

Det skal drøftes af lærerne.

A/1

H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger

Der er grimt sprog  7.årg.

Påvirker UV-miljøet i

klassen negativt.

Det skal drøftes af lærerne.

C/1

H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger

Mellemtrin oplever mange konflikter i frikvartererne. Kan der være flere tilsynsvagter?

Frikvartererne vil være bedre hvis de voksne hjælper os med konflikterne.

Det skal drøftes af ledelsen

A/2

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

Flere klasser ønsker mulighed for at købe mad

Det ville bare være dejligt.

Det skal drøftes af ledelsen

A/3

H3 Ønsket sendes videre til ledelse


 

 

 

 

Det fysiske undervisningsmiljø

Emne

Virkning

Bevarings-/ løsningstiltag

Status/ prioritering

Handleplan

Emner, som vi er gladefor og tilfredse med  voresskole

Vi har projektorer i alle klasser.

Vi kan bruge internettet i undervisningen.

Det er vigtigt, at tingene fungerer og er i orden.

A/1

H6 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og til bestyrelsen

Der er kabeltromler og forlængerledninger i loftet.

Det er let at få strøm til vores computere. Mange kan oplade samtidigt.

Det er vigtigt, at tingene fungerer og er i orden.

B/2

H6 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og til bestyrelsen

Der er en multibane til mellemgruppen og en til de ældste elever.

Der er noget, som vi kan give os til i frikvarteret.

Det er vigtigt, at der er ting at bruge frikvartererne, og at de er i orden.

B/2

H6 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og til bestyrelsen

Der er 2 parkour-baner

Der er noget, som vi kan give os til i frikvarteret.

Det er vigtigt, at der er ting at bruge frikvartererne, og at de er i orden.

B/2

H6 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og til bestyrelsen

Tingene ser generelt nye ud.

Man får mere overskud, energi og lyst til at lave noget.

Vigtigt at tingene holdes ved lige.

B/2

H7 Ønsket sendes til kontormøde til hurtig behandling

Der er et stort skema i farveri klassen

Det giver et godt overblik over dagen

Det er vigtigt, at man selv er aktiv og ansvarlig.

C/1

H8 Klassen løser selv opgaven.

Gode toiletter i OB

 

 

A/1

 

Musiklokalet er rigtig godt.

 

 

A/1

 

Emner, som med fordel bør forbedres og fokus  vores skole

Emne

Virkning

Bevarings-/ løsningstiltag

Status/ prioritering

Handleplan


 

En multibane mere på mellemtrinnet

Der behøver ikke være ventetid eller uenighed om, hvem der må bruge banen.

En bane mere kan ønskes.

A/2

H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan.

Kan nettet på mellemtrin og OB’s multibane gøre højere? Eller kan der lægges et net over banen, som tag?

Bolden rygerhurtigt ud af banen.

Ønske

B/3

H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan

En multibane mere i OB

Der behøver ikke være ventetid eller uenighed om, hvem der må bruge banen.

En bane mere kan ønskes.

A/2

H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan

Ønsker

5-mandsmål i området bag kontoret.

Flere børn kan spille fodbold.

Mål ønskes

B/2

H7 Ønsket sendes til kontormøde til hurtig behandling

Ønsker hængekøjer og net gynger udenfor i OB.

Flere ved hvad de skal lave i frikvartererne.  Det lægger op til hygge.

Ønske

A/2

H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan.

Ønske om lys Multibanerne. (OB+mellemtrin)

Det er rart at kunne spille på banerne når det er mørkt.

Ønske

A/2

H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan.

Der mangler ind i mellem toiletpapir.

 

 

 

 

Mellemtrin ønsker en legeborg.

Måske kan den eksisterende gøres større.

Der behøver ikke være ventetid eller uenighed om, hvem bruger legeborgen.

Ønske

A/2

H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan.

Mellemtrin ønsker trampoliner.

Behov for flere muligheder for leg.

Ønske

A/2

H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan.

Der er meget, meget lydt mellem

6.-klasseslokalerne

Det kan være svært at koncentrere sig når den anden klasse larmer.

Tom undersøger det.

B/2

H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan.

Ønsker svævebane.

Behov for flere muligheder for leg.

Ønske

A/2

H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan.


 

Ønske om en eller flere “telefonbokse” - altså lydtætte rum.

Det er rart at kunne arbejde i ro - især når man skal optage noget.

Ønske

A/2

H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan.

6.b’s lokale er alt for varmt om sommeren.

Ventilationen virker ikke. Man bliver tung i hovedet af varmen.

Kan det justeres?

B/1

H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan.

Stolene er meget hårde at sidde på en hel dag. (OB)

Når man sidder meget ned får man ondt i halebenet.

Ønske

B/2

H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan.

OB og mellemtrin ønsker flere steder man kan lave gruppearbejde i ro

Der er næsten kun kantinen men der er hurtigt mange mennesker og dermed meget snak.

Ønske

A/?

H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan.

Det er koldtog vådt udenfor i pauserne

OB ønsker flere bænke under halvtag udenfor.

Ønske

A/?

H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan.

Mange klasser i OB og mellemtrin ønsker mikrobølgeovne i klasserne

Det er mere lækkert at der er mulighed for at varme sin mad.

Ønske

C/?

H3 drøftes af ledelsen

Adapterne mellem skærmene og elevcomputerne virker ikke i mange klasser

Det er vigtigt at det virker, så fremlæggelser og præsentationer kan køre problemfrit.

Tom undersøger det

B/1

H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan.

Beslaget til låsehaspen er i stykker  skabet i 9.C

Telefonerne kan ikke låses inde.

Kan det fikses?

C/1

H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan.

Der mangler skovle og spande til sandkassen.

Behov for flere muligheder for leg.

Ønske om indkøb af legeting.

B/2

H7 Ønsket sendes til kontormøde til hurtig behandling

Kan parkourbanen ved mellemtrinnet laves til større børn.

Banen er for lav til mange børn på mellemtrinnet.

Alle børn kan være med hvis

Ønske

A/2

H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan.


 

 

den bliver sværere/højrere.

 

 

 

Toiletterne på mellemtrinnet er ulækre. Der lugter.

 

Dette fortæller mange elever.

Forhåbentlig vil flere børn have lyst til at bruge toiletterne i skoletiden.

Mange holdersig til de kommer hjem.

Kan der sættes duftfriskere op?

B/1

H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan.

Der er altid vand på toiletgulvene.

 

Mange elever fortæller dette.

Forhåbentlig vil flere børn have lyst til at bruge toiletterne i skoletiden.

Mange holdersig til de kommer hjem.

Kan håndtørrerne udskiftes med papir?

B/1

H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan.

Det er koldt på skolen. Vi fryser.

Det er ikke rart. Vi vil have det mere rart, hvis vi ikke fryser.

Kan der skrues op for varmen?

B/2

H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan.

Vi ønsker at have vores sko på indenfor.

Det er ikke rart at gå i strømper om vinteren. Vi vil have det mere rart, hvis vi ikke fryser.

Vi ønsker at have vores sko på indenfor.

C/?

H5 Ønsket sendes til bestyrelsen

Mellemtrin ønsker en vandfontæne indenfor.

Flere vil drikke mere vand, hvis der er koldt vand tilgængeligt.

Ønske

B/2

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

Vandet i vandfontænen ved personalerummet er lunkent. (Det har engang været koldt.)

Flere vil drikke mere vand, hvis der er koldt vand tilgængeligt.

Er køledelen mon i stykker?

B/2

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

Vandet i vandfontænen ved 9.årg. er koldt men har en mærkelig

bi-smag.

Flere vil drikke mere vand, hvis der er friskt vand.

Kan det mon laves?

B/2

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

Mellemtrin har ikke  mange steder, de kan lave

Der er dejligt at kunne arbejde forskellige steder.

Mellemtrin ønsker flere muligheder for at sidde ved

B/2

H3 Ønsket sendes videre til ledelse


 

gruppearbejde  uden for klassen.

 

gruppeborde uden for klassen.

 

 

Mellemtrin: Det er koldt at vente udenfor om morgenen.

Det påvirker humøret, om man er varm eller fryser når dagen starter.

Kan vi vente inden for?

C/?

H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger

Mellemtrin: Vi fryser tit udenfor. Det blæser meget.

Det vil være rart hvis man kan være i  i dårligt vejr.

Mellemtrin drømmer om flere læ-steder udenfor.

B/?

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

Ved mellemtrinnet multibane mangler der en bolt over en ene overligger. - Nettet er heller ikke fastgjort samme sted, så nette ryger op og sætter sig fast.

Det er vigtigt at vedligeholde  banen så den ikke går i stykker.

Vigtigt at tingene holdes ved lige. Kan det laves?

C/1

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

Udluftningskasse n i 5. klasse hyler og larmer.

Det generer at det hele tiden hyler.

Vigtigt at tingene holdes ved lige. Kan det laves?

B/2

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

Der mangler en sæbedispenser  på 7. kl. drengetoilet i kælderen.

Lige nu skal man ind og vaske hænder på et andet toilet.

Vigtigt at tingene holdes ved lige. Kan det laves?

C/1

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

En af håndvaskene 

8.kl. drengetoilet (1. tv) virker ikke.

Lige nu skal man ind og vaske hænder på et andet toilet.

Vigtigt at tingene holdes ved lige. Kan det laves?

C/1

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

Lyskontakten til loftslyset i 8.c sidder i loftet. Man skal op og stå  en stol for at nå den.

Det er besværligt at tænde lyset.

Kan der gøres noget?

C/2

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

Luften er dårlig i 7.klasserne.

Man bliver træt og tung i hovedet. Hvis der skal luftes nok ud, bliver det koldt.

Kan der gøres noget?

B/2

H3 Ønsket sendes videre til ledelse


 

Internettet er ofte ustabilt og langsomt.

Det forstyrrer undervisningen når internettet ikke virker.

Kan det laves?

B/2

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

Der mangler enkelte bøger i bogserier på biblioteket.

Det er en bedre læseoplevelse,  hvis alle bøgerne i serien er tilgængelige.

Kan de sidste købes?

B/3

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

Der er et hul i gulvet i 7.b

Det er vigtigt at vedligeholde lokalerne,  det ikke ser så sjusket ud.

Vigtigt at tingene holdes ved lige. Kan det laves?

B/2

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

I 7.b larmer det meget, når vandet udenfor bliver tændt.

Det giver hovedpine og det påvirker koncentrationen, når der er en hyletone.

Kan det laves?

B/2

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

Der sidder en loftplade løsi 7.b

Det er vigtigt at vedligeholde lokalerne,  det ikke ser så sjusket ud.

Vigtigt at tingene holdes ved lige. Kan det laves?

B/2

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

Der lugter tit af kloak ved vaskene i madkundskab.

Appetitten kan blive påvirket, når det lugter af kloak.

Kan det laves?

B/2

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

Der er ikke nok forlænger- ledninger i 8.a og 8.c

Computeren kan ikke holde strøm en hel dag og man er nødt til at flytte tættere på en stikkontakt for at lade.

Ønske

B/2

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

Der bliver sat tyggegummi under bordene.

Det er ulækkert.

Drøftes i klasserne

C/2

H8 Klassen løser selv opgaven.

Vi ønsker bat og bolde til bordtennis i OB.

Det er sjovt at være aktiv med bordtennis.

Ønske

B/?

H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger


 

Der er tit rift om bordtennisbordet i OB. Kan vi  et bordtennisbord i kælderen?

Det er sjovt at være aktiv med bordtennis.

Ønske

B/?

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger

Der lugter ofte af kloak i kælderen ved musik og toiletterne.

Det er ulækkert.

Kan der gøres noget?

B/2

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

Der lugter ofte af kloak på handicaptoilettet ved 9.årg.

Det er ulækkert.

Kan der gøres noget?

B/2

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

8.kl. toiletter: Flere armaturer driller. Enten skoldvarmt vand eller iskoldt.

Nogle gange vil de ikke slukke i lang tid.

Man er nødt til at vaske hænder andre steder. Det er uhygiejnisk.

Drøftes af Tom og Joan

B/2

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

Flere skærme og højtalere i forskellige klaser virker ikke eller har mange udfald hvor de ikke virker. Lærerne bøvler meget med det.

Det tager tid fra undervisningen og det frustrerer. Nogle gang eer vi nødt til at lave noget helt andet.

Drøftes af ledelsen

A/1

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

Rengøringsmidlet der bliver brugt lugter af sure tæer. Så et nyvasket gulv lugter så grimt at man får lyst til at lufte ud kontant.

Selvom der er rent lugter det slet ikkerent. Kan der bruges noget andet sæbe?

Drøftes af Tom og Joan

B/2

H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan.

Mellemtrin ønsker op stregning på multibanen.

Det vil gøre legen sjovere.

Drøftes af Tom og Joan

B/3

H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan.


 

 

Det æstetiske undervisningsmiljø

Emne

Virkning

Bevarings-/ løsningstiltag

Status/ prioritering

Handleplan

Emner, som vi er gladefor og tilfredse med  vores skole

Der er planter på gangene og i nogle klasser

Det er godt med grønne planter og giver hygge.

Der må gerne være endnu flere planter.

B/2

H7 Ønsket sendes til kontormøde til hurtig behandling

Tingene ser generelt nye ud.

Det er inspirerende at kigge ud ad vinduet

Der må gerne tages flere grønne initiativer, så man har lyst at opholde sig ude.

B/2

H7 Ønsket sendes til kontormøde til hurtig behandling

Vores skoleer flot indenfor.

Det giver en god stemning. Det giver godt humør.

Drøftes af ledelsen

B/2

H7 Ønsket sendes til kontormøde til hurtig behandling

Skolen er flot udsmykket.

Det giver en god stemning. Det giver godt humør.

Drøftes af ledelsen

B/2

H7 Ønsket sendes til kontormøde til hurtig behandling

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Emner, som med fordel bør forbedres og fokus  vores skole

Emne

Virkning

Bevarings-/ løsningstiltag

Status/ prioritering

Handleplan

Der ligger meget affald ved siden af affaldsspandene  udenfor. Der er mange hvepse, så mange kaster deres mad derhen.

Det bliver ulækkert og man bliver mere sløset fordi andre heller ikke rammer skraldespanden.

Kan der hænges en hvepsefanger op om sommeren?

B/2

H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan.

 

H8 Klassen løser selv opgaven.

Det er vigtigt, at lærerne og pædagogerne hjælper os med at bruge skraldespandene rigtigt, så vi alle passer på, at skolen ser pæn ud.


 

 

Skraldespandene ved skolegården bliver overfyldte.

Det bliver ulækkert og man bliver mere sløset med at ramme skraldespanden.

Kan skraldespandend  e udenfor tømmes oftere?

C/1

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

Det roder meget

mellemtrins-gang en.

Det ser træls ud.

Lærerne skal være opmærksomme på det. Vigtigt, at klasserne indtænker orden i arbejdet.

C/2

 

H8 Klassen løser selv opgaven.

Aulaen er meget beskidt.

Det ser træls ud.

Drøftes i klasserne

C/2

 

H8 Klassen løser selv opgaven

Der er meget skrald på legepladserne.

Det ser træls ud.

Det ser træls ud.

C/2

 

H8 Klassen løser selv opgaven

Vores skole ser kedelig ud udefra.

Det ser kedeligt ud.

Kan der gøres noget?

A/2

H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

Væggen i 7.b bogreolerne er i stykker.

Det er vigtigt at vedligeholde  lokalerne,  det ikke ser så sjusket ud.

Kan det laves?

B/2

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

Sofaen på biblioteket er meget slidt.

Det ser træls ud.

Kan vi  en ny sofa?

B/2

H3 Ønsket sendes videre til ledelse

OB: Flere klasser føles tomme.

Det er uinspirerende med hvide vægge. Kan det gøre mere hyggeligt?

Drøftes af lærerne

B/2

H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger

Flere borde i OB ser meget slidte ud.

Det er vigtigt at vedligeholde lokalerne,  det

Drøftes af ledelsen

B/2

H3 Ønsket sendes videre til ledelse


 

 

ikke ser så sjusket ud.