Undervisningsmiljøundersøgelse 2023
Undervisningsmiljøvurdering på Bredsten-Gadbjerg Skole 2023
- Rapporten er udført af elevrådsformændene Magnus Skovmand Ahlgren og Jacob Ravnborg Hillker sammen med afd. leder Pernille Oxholm.
- Elevernes trivselsundersøgelse fra Bredsten-afdelingen har dannet grundlaget for nogle af punkterne om det psykiske undervisningsmiljø, som elevrådet har været med til at prioritere.
- Alle klassers og elevrådsrepræsentanters arbejde og input har været grundlaget for punkterne om det psykiske, fysiske og det æstetiske undervisningsmiljø.
Problemets størrelse(prioritering)
A: Problemet kræver en større indsats
B: Problemetkan klares, hvis der sættes penge af til opgavenpå skolen
C: Problemet kan klares ret hurtigt
1: Væsentligt problem
2: Problem
3: Mindre problem
?: Vi er ikke enige om problemets størrelse
Handlingsplan- forkortelser
H1 Skolen laver en handleplan for trivsel på skolen H2 Ønsket sendes til kommunen og til byggeudvalget
H3 Ønsket sendes videre til ledelse/teknisk serviceleder
H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger
H5 Ønsket sendes til bestyrelsen
H6 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og til bestyrelsen
H7 Ønsket sendes til ledermøde til hurtig behandling
H8 Klassen løser selv opgaven.
H9 Elevrådet laver forslag til løsning.
Opfølgning
Når en opgave er klaret, farves opgaven mørkeblå.
Når en opgave er under udførelse, farves opgaven lyseblå. Hvis et ønske afvises, farves opgaven grå.
Rapporten blev gjort færdig på udvalgsmøde af formændene den 24/11 2023, og den blev godkendt på elevrådsmødet den 27/11 2023.
Elevrådsformænd Magnus Skovmand Ahlgren og Jacob Ravnborg Hillker Næstformand for MED Birgit Emmery
Formand for MED Joan Østergaard Henriksen
Elevrådskontaktlærer Pernille Oxholm
Det psykiske undervisningsmiljø | ||||
Emne | Virkning | Bevarings-/ løsningstiltag | Status/ prioritering | Handleplan |
Emner, som vi er gladefor og tilfredse med på vores skole | ||||
Undervisningen i de små klasser er spændende. | Man lærer noget og udnytter sin tid. | Det skal drøftes af lærerne. | A/1 | H1 Skolen laver en handleplan for trivsel på skolen. |
Der er lejrskole på 6.årg. og studietur på 8.årg. | Der er noget at glæde sig til sammen og det styrker fællesskabet. | Det skal drøftes af lærerne. | A/1 | H1 Skolen laver en handleplan for trivsel på skolen. |
Trivselsun-dersøgelsen viser, at der er flere end tidligere, der "er glad for sin skole". | Flere elever er glade for skolen. Det giver en selvforstærkende positiv effekt. | Elevrådet drøfter det. | A/1 | H1 Skolen laver en handleplan for trivsel på skolen. |
Vi har gode frikvarterer | Vi får rørt os og kommer friske ind til undervisningen | Det skal drøftes af lærerne. | C/1 | H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger |
Læseklubben er god | Man lærer noget og udnytter sin tid. | Det skal drøftes af lærerne. | C/1 | H4 Ønsket sendes videre til lærere og |
|
|
|
| pædagoger via fællesmøder og afdelinger |
Vi har gode multibaner. | Vi får rørt os og kommer friske ind til undervisningen | Drøftes af ledelsen | A/2 | H7 Ønsket sendes til kontormøde til hurtig behandling |
Vi har gode lærere | Det gør at skoledagen bliver god. | Det skal drøftes af lærerne. | A/1 | H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger |
OB er glade for de anderledes dage som f.eks. Farmer OL. | Det er dejligt med variation i ugerne. Vi er glade for særlige dage. | Det skal drøftes af lærerne. | C/2 | H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger |
Rengøring i OB er god. | Dejligt at der er rent. | Drøftes af ledelsen | B/1 | H7 Ønsket sendes til kontormøde til hurtig behandling |
Alle bliver accepteret som de er. | Man kan være den man er. | Det skal drøftes af lærerne. | A/2 | H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger |
Emne | Virkning | Bevarings-/ løsningstiltag | Status/ prioritering | Handleplan |
Emner, som med fordel bør forbedres og fokus på vores skole | ||||
Trivselsundersøgelsen viser, at der de seneste år er blevet færre elever, som "føler sig trygge i skolen". | Der er forskel på eleverne og forældrene. Nogle tænker mere på sig selv, og andretænker på fællesskabet og at være sammen | Det skal tages op i klassen og tages med i klassens trivselsplan. | C/2 | H8 Klassen tager sagen op og finder løsninger på opgaven. |
Trivselsundersøgelsen viser, at der er flere elever, som angiver, at de "er bange for at blive til grin i skolen". | Der er forskel på eleverne og forældrene. Nogle tænker mere på sig selv, og andre tænker på fællesskabet og at være sammen | Det skal tages op i klassen og tages med i klassens trivselsplan. | C/2 | H8 Klassen tager sagen op og finder løsninger på opgaven.
H9 Elevrådet bearbejder og laver forslag til løsninger. H1 Skolen laver en handleplan for trivsel på skolen |
Trivselsundersøgelsen viser, at der de seneste år er blevet færre elever, som angiver, at "lærerne hurtigt kan få skabt ro i klassen hvis der er larm”. | For meget larm kan give hovedpine og mange bliver fyldt op hvis lydniveauet er højt. | Det skal tages op af i klasserne, af lærerne og i elevrådet. | C/2 | H8 Klassen tager sagen op og finder løsninger på opgaven. H9 Elevrådet bearbejder og laver forslag til løsninger. H1 Skolen laver en handleplan for trivsel på skolen |
Vi sidder meget stille i timerne | Vi vil gerne røre os, så hjernen holdes frisk. | Det skal drøftes af lærerne. | C/1 | H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger |
Mellemtrin: Vi ønsker styrede aktiviteter udenfor i pauserne. | Vi vil gerne røre os, så hjernen holdes frisk. Det er lettere at lege når en voksen hjælper os i gang. | Det skal drøftes af lærerne. | C/1 | H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger |
Mellemtrin ønsker mulighed for inde aktiviteter i frikvartererne. | Når det er koldt og vådt udenfor, er det træls at være udenfor. Vi ønsker at få lov til at være inde i pauserne og lave aktiviteter. | Det skal drøftes af lærerne. | C/1 | H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger |
Mellemtrinnet ønsker at få lov til at være i gymnastiksalen i pauserne. | Vi vil gerne røre os, så hjernen holdes frisk. Man lege andrelege i gymnastiksalen end udenfor. | Det skal drøftes af lærerne. | C/1 | H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger |
OB og mellemtrin ønsker at få lov til at være i hallen i pauserne. | Vi vil gerne røre os, så hjernen holdes frisk. Man lege andre lege i hallen end udenfor. | Det skal drøftes af lærerne. | C/1 | H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger |
OB oplever mangel på respekt for lærerne. | Påvirker UV-miljøet i klassen negativt. | Det skal drøftes af lærerne. | A/1 | H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger |
Der er grimt sprog på 7.årg. | Påvirker UV-miljøet i klassen negativt. | Det skal drøftes af lærerne. | C/1 | H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger |
Mellemtrin oplever mange konflikter i frikvartererne. Kan der være flere tilsynsvagter? | Frikvartererne vil være bedre hvis de voksne hjælper os med konflikterne. | Det skal drøftes af ledelsen | A/2 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
Flere klasser ønsker mulighed for at købe mad | Det ville bare være dejligt. | Det skal drøftes af ledelsen | A/3 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
Det fysiske undervisningsmiljø | ||||
Emne | Virkning | Bevarings-/ løsningstiltag | Status/ prioritering | Handleplan |
Emner, som vi er gladefor og tilfredse med på voresskole | ||||
Vi har projektorer i alle klasser. | Vi kan bruge internettet i undervisningen. | Det er vigtigt, at tingene fungerer og er i orden. | A/1 | H6 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og til bestyrelsen |
Der er kabeltromler og forlængerledninger i loftet. | Det er let at få strøm til vores computere. Mange kan oplade samtidigt. | Det er vigtigt, at tingene fungerer og er i orden. | B/2 | H6 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og til bestyrelsen |
Der er en multibane til mellemgruppen og en til de ældste elever. | Der er noget, som vi kan give os til i frikvarteret. | Det er vigtigt, at der er ting at bruge frikvartererne, og at de er i orden. | B/2 | H6 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og til bestyrelsen |
Der er 2 parkour-baner | Der er noget, som vi kan give os til i frikvarteret. | Det er vigtigt, at der er ting at bruge frikvartererne, og at de er i orden. | B/2 | H6 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og til bestyrelsen |
Tingene ser generelt nye ud. | Man får mere overskud, energi og lyst til at lave noget. | Vigtigt at tingene holdes ved lige. | B/2 | H7 Ønsket sendes til kontormøde til hurtig behandling |
Der er et stort skema i farveri klassen | Det giver et godt overblik over dagen | Det er vigtigt, at man selv er aktiv og ansvarlig. | C/1 | H8 Klassen løser selv opgaven. |
Gode toiletter i OB |
|
| A/1 |
|
Musiklokalet er rigtig godt. |
|
| A/1 |
|
Emner, som med fordel bør forbedres og fokus på vores skole | ||||
Emne | Virkning | Bevarings-/ løsningstiltag | Status/ prioritering | Handleplan |
En multibane mere på mellemtrinnet | Der behøver ikke være ventetid eller uenighed om, hvem der må bruge banen. | En bane mere kan ønskes. | A/2 | H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan. |
Kan nettet på mellemtrin og OB’s multibane gøre højere? Eller kan der lægges et net over banen, som tag? | Bolden rygerhurtigt ud af banen. | Ønske | B/3 | H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan |
En multibane mere i OB | Der behøver ikke være ventetid eller uenighed om, hvem der må bruge banen. | En bane mere kan ønskes. | A/2 | H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan |
Ønsker 5-mandsmål i området bag kontoret. | Flere børn kan spille fodbold. | Mål ønskes | B/2 | H7 Ønsket sendes til kontormøde til hurtig behandling |
Ønsker hængekøjer og net gynger udenfor i OB. | Flere ved hvad de skal lave i frikvartererne. Det lægger op til hygge. | Ønske | A/2 | H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan. |
Ønske om lys på Multibanerne. (OB+mellemtrin) | Det er rart at kunne spille på banerne når det er mørkt. | Ønske | A/2 | H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan. |
Der mangler ind i mellem toiletpapir. |
|
|
|
|
Mellemtrin ønsker en legeborg. Måske kan den eksisterende gøres større. | Der behøver ikke være ventetid eller uenighed om, hvem bruger legeborgen. | Ønske | A/2 | H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan. |
Mellemtrin ønsker trampoliner. | Behov for flere muligheder for leg. | Ønske | A/2 | H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan. |
Der er meget, meget lydt mellem 6.-klasseslokalerne | Det kan være svært at koncentrere sig når den anden klasse larmer. | Tom undersøger det. | B/2 | H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan. |
Ønsker svævebane. | Behov for flere muligheder for leg. | Ønske | A/2 | H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan. |
Ønske om en eller flere “telefonbokse” - altså lydtætte rum. | Det er rart at kunne arbejde i ro - især når man skal optage noget. | Ønske | A/2 | H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan. |
6.b’s lokale er alt for varmt om sommeren. | Ventilationen virker ikke. Man bliver tung i hovedet af varmen. | Kan det justeres? | B/1 | H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan. |
Stolene er meget hårde at sidde på en hel dag. (OB) | Når man sidder meget ned får man ondt i halebenet. | Ønske | B/2 | H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan. |
OB og mellemtrin ønsker flere steder man kan lave gruppearbejde i ro | Der er næsten kun kantinen men der er hurtigt mange mennesker og dermed meget snak. | Ønske | A/? | H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan. |
Det er koldtog vådt udenfor i pauserne | OB ønsker flere bænke under halvtag udenfor. | Ønske | A/? | H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan. |
Mange klasser i OB og mellemtrin ønsker mikrobølgeovne i klasserne | Det er mere lækkert at der er mulighed for at varme sin mad. | Ønske | C/? | H3 drøftes af ledelsen |
Adapterne mellem skærmene og elevcomputerne virker ikke i mange klasser | Det er vigtigt at det virker, så fremlæggelser og præsentationer kan køre problemfrit. | Tom undersøger det | B/1 | H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan. |
Beslaget til låsehaspen er i stykker på skabet i 9.C | Telefonerne kan ikke låses inde. | Kan det fikses? | C/1 | H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan. |
Der mangler skovle og spande til sandkassen. | Behov for flere muligheder for leg. | Ønske om indkøb af legeting. | B/2 | H7 Ønsket sendes til kontormøde til hurtig behandling |
Kan parkourbanen ved mellemtrinnet laves til større børn. | Banen er for lav til mange børn på mellemtrinnet. Alle børn kan være med hvis | Ønske | A/2 | H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan. |
| den bliver sværere/højrere. |
|
|
|
Toiletterne på mellemtrinnet er ulækre. Der lugter.
Dette fortæller mange elever. | Forhåbentlig vil flere børn have lyst til at bruge toiletterne i skoletiden. Mange holdersig til de kommer hjem. | Kan der sættes duftfriskere op? | B/1 | H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan. |
Der er altid vand på toiletgulvene.
Mange elever fortæller dette. | Forhåbentlig vil flere børn have lyst til at bruge toiletterne i skoletiden. Mange holdersig til de kommer hjem. | Kan håndtørrerne udskiftes med papir? | B/1 | H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan. |
Det er koldt på skolen. Vi fryser. | Det er ikke rart. Vi vil have det mere rart, hvis vi ikke fryser. | Kan der skrues op for varmen? | B/2 | H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan. |
Vi ønsker at have vores sko på indenfor. | Det er ikke rart at gå i strømper om vinteren. Vi vil have det mere rart, hvis vi ikke fryser. | Vi ønsker at have vores sko på indenfor. | C/? | H5 Ønsket sendes til bestyrelsen |
Mellemtrin ønsker en vandfontæne indenfor. | Flere vil drikke mere vand, hvis der er koldt vand tilgængeligt. | Ønske | B/2 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
Vandet i vandfontænen ved personalerummet er lunkent. (Det har engang været koldt.) | Flere vil drikke mere vand, hvis der er koldt vand tilgængeligt. | Er køledelen mon i stykker? | B/2 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
Vandet i vandfontænen ved 9.årg. er koldt men har en mærkelig bi-smag. | Flere vil drikke mere vand, hvis der er friskt vand. | Kan det mon laves? | B/2 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
Mellemtrin har ikke så mange steder, de kan lave | Der er dejligt at kunne arbejde forskellige steder. | Mellemtrin ønsker flere muligheder for at sidde ved | B/2 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
gruppearbejde uden for klassen. |
| gruppeborde uden for klassen. |
|
|
Mellemtrin: Det er koldt at vente udenfor om morgenen. | Det påvirker humøret, om man er varm eller fryser når dagen starter. | Kan vi vente inden for? | C/? | H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger |
Mellemtrin: Vi fryser tit udenfor. Det blæser meget. | Det vil være rart hvis man kan være i læ i dårligt vejr. | Mellemtrin drømmer om flere læ-steder udenfor. | B/? | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
Ved mellemtrinnet multibane mangler der en bolt over en ene overligger. - Nettet er heller ikke fastgjort samme sted, så nette ryger op og sætter sig fast. | Det er vigtigt at vedligeholde banen så den ikke går i stykker. | Vigtigt at tingene holdes ved lige. Kan det laves? | C/1 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
Udluftningskasse n i 5. klasse hyler og larmer. | Det generer at det hele tiden hyler. | Vigtigt at tingene holdes ved lige. Kan det laves? | B/2 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
Der mangler en sæbedispenser på 7. kl. drengetoilet i kælderen. | Lige nu skal man ind og vaske hænder på et andet toilet. | Vigtigt at tingene holdes ved lige. Kan det laves? | C/1 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
En af håndvaskene på 8.kl. drengetoilet (1. tv) virker ikke. | Lige nu skal man ind og vaske hænder på et andet toilet. | Vigtigt at tingene holdes ved lige. Kan det laves? | C/1 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
Lyskontakten til loftslyset i 8.c sidder i loftet. Man skal op og stå på en stol for at nå den. | Det er besværligt at tænde lyset. | Kan der gøres noget? | C/2 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
Luften er dårlig i 7.klasserne. | Man bliver træt og tung i hovedet. Hvis der skal luftes nok ud, bliver det koldt. | Kan der gøres noget? | B/2 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
Internettet er ofte ustabilt og langsomt. | Det forstyrrer undervisningen når internettet ikke virker. | Kan det laves? | B/2 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
Der mangler enkelte bøger i bogserier på biblioteket. | Det er en bedre læseoplevelse, hvis alle bøgerne i serien er tilgængelige. | Kan de sidste købes? | B/3 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
Der er et hul i gulvet i 7.b | Det er vigtigt at vedligeholde lokalerne, så det ikke ser så sjusket ud. | Vigtigt at tingene holdes ved lige. Kan det laves? | B/2 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
I 7.b larmer det meget, når vandet udenfor bliver tændt. | Det giver hovedpine og det påvirker koncentrationen, når der er en hyletone. | Kan det laves? | B/2 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
Der sidder en loftplade løsi 7.b | Det er vigtigt at vedligeholde lokalerne, så det ikke ser så sjusket ud. | Vigtigt at tingene holdes ved lige. Kan det laves? | B/2 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
Der lugter tit af kloak ved vaskene i madkundskab. | Appetitten kan blive påvirket, når det lugter af kloak. | Kan det laves? | B/2 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
Der er ikke nok forlænger- ledninger i 8.a og 8.c | Computeren kan ikke holde strøm en hel dag og man er nødt til at flytte tættere på en stikkontakt for at lade. | Ønske | B/2 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
Der bliver sat tyggegummi under bordene. | Det er ulækkert. | Drøftes i klasserne | C/2 | H8 Klassen løser selv opgaven. |
Vi ønsker bat og bolde til bordtennis i OB. | Det er sjovt at være aktiv med bordtennis. | Ønske | B/? | H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger |
Der er tit rift om bordtennisbordet i OB. Kan vi få et bordtennisbord i kælderen? | Det er sjovt at være aktiv med bordtennis. | Ønske | B/? | H3 Ønsket sendes videre til ledelse H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger |
Der lugter ofte af kloak i kælderen ved musik og toiletterne. | Det er ulækkert. | Kan der gøres noget? | B/2 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
Der lugter ofte af kloak på handicaptoilettet ved 9.årg. | Det er ulækkert. | Kan der gøres noget? | B/2 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
8.kl. toiletter: Flere armaturer driller. Enten skoldvarmt vand eller iskoldt. Nogle gange vil de ikke slukke i lang tid. | Man er nødt til at vaske hænder andre steder. Det er uhygiejnisk. | Drøftes af Tom og Joan | B/2 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
Flere skærme og højtalere i forskellige klaser virker ikke eller har mange udfald hvor de ikke virker. Lærerne bøvler meget med det. | Det tager tid fra undervisningen og det frustrerer. Nogle gang eer vi nødt til at lave noget helt andet. | Drøftes af ledelsen | A/1 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
Rengøringsmidlet der bliver brugt lugter af sure tæer. Så et nyvasket gulv lugter så grimt at man får lyst til at lufte ud kontant. | Selvom der er rent lugter det slet ikkerent. Kan der bruges noget andet sæbe? | Drøftes af Tom og Joan | B/2 | H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan. |
Mellemtrin ønsker op stregning på multibanen. | Det vil gøre legen sjovere. | Drøftes af Tom og Joan | B/3 | H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan. |
Det æstetiske undervisningsmiljø | ||||
Emne | Virkning | Bevarings-/ løsningstiltag | Status/ prioritering | Handleplan |
Emner, som vi er gladefor og tilfredse med på vores skole | ||||
Der er planter på gangene og i nogle klasser | Det er godt med grønne planter og giver hygge. | Der må gerne være endnu flere planter. | B/2 | H7 Ønsket sendes til kontormøde til hurtig behandling |
Tingene ser generelt nye ud. | Det er inspirerende at kigge ud ad vinduet | Der må gerne tages flere grønne initiativer, så man har lyst at opholde sig ude. | B/2 | H7 Ønsket sendes til kontormøde til hurtig behandling |
Vores skoleer flot indenfor. | Det giver en god stemning. Det giver godt humør. | Drøftes af ledelsen | B/2 | H7 Ønsket sendes til kontormøde til hurtig behandling |
Skolen er flot udsmykket. | Det giver en god stemning. Det giver godt humør. | Drøftes af ledelsen | B/2 | H7 Ønsket sendes til kontormøde til hurtig behandling |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Emner, som med fordel bør forbedres og fokus på vores skole | ||||
Emne | Virkning | Bevarings-/ løsningstiltag | Status/ prioritering | Handleplan |
Der ligger meget affald ved siden af affaldsspandene udenfor. Der er mange hvepse, så mange kaster deres mad derhen. | Det bliver ulækkert og man bliver mere sløset fordi andre heller ikke rammer skraldespanden. | Kan der hænges en hvepsefanger op om sommeren? | B/2 | H3 Ønsket sendes videre til Tom og Joan.
H8 Klassen løser selv opgaven. Det er vigtigt, at lærerne og pædagogerne hjælper os med at bruge skraldespandene rigtigt, så vi alle passer på, at skolen ser pæn ud. |
Skraldespandene ved skolegården bliver overfyldte. | Det bliver ulækkert og man bliver mere sløset med at ramme skraldespanden. | Kan skraldespandend e udenfor tømmes oftere? | C/1 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
Det roder meget på mellemtrins-gang en. | Det ser træls ud. | Lærerne skal være opmærksomme på det. Vigtigt, at klasserne indtænker orden i arbejdet. | C/2 |
H8 Klassen løser selv opgaven. |
Aulaen er meget beskidt. | Det ser træls ud. | Drøftes i klasserne | C/2 |
H8 Klassen løser selv opgaven |
Der er meget skrald på legepladserne. | Det ser træls ud. | Det ser træls ud. | C/2 |
H8 Klassen løser selv opgaven |
Vores skole ser kedelig ud udefra. | Det ser kedeligt ud. | Kan der gøres noget? | A/2 | H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
Væggen i 7.b bogreolerne er i stykker. | Det er vigtigt at vedligeholde lokalerne, så det ikke ser så sjusket ud. | Kan det laves? | B/2 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
Sofaen på biblioteket er meget slidt. | Det ser træls ud. | Kan vi få en ny sofa? | B/2 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
OB: Flere klasser føles tomme. | Det er uinspirerende med hvide vægge. Kan det gøre mere hyggeligt? | Drøftes af lærerne | B/2 | H4 Ønsket sendes videre til lærere og pædagoger via fællesmøder og afdelinger |
Flere borde i OB ser meget slidte ud. | Det er vigtigt at vedligeholde lokalerne, så det | Drøftes af ledelsen | B/2 | H3 Ønsket sendes videre til ledelse |
| ikke ser så sjusket ud. |
|
|
|
|
|
|
|
|